تیغ اره نواری یک نوع ابزار برش است که برای برش و تراشیدن مواد مختلف از جمله چوب، فلز، پلاستیک و سایر مواد به کار می‌رود. این تیغه‌ها از یک نوار بلند و باریک ساخته شده‌اند که در حالت عمودی در دستگاه اره نواری قرار می‌گیرد. وقتی اره نواری روشن شده و نوار به حرکت درآید، تیغه بر روی قطعه مورد نظر قرار داده شده فشار و حرکتی دارد که باعث برش و جدا کردن قطعه می‌شود. این ابزار در کارگاه‌ها و صنایع مختلف برای انجام برش‌های دقیق استفاده می‌شود.

در هنگام انتخاب تیغ اره نواری ، فاکتورهای زیادی در نظر گرفته می شود. ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع تیغه ای برای اره نواری خود نیاز دارید ، بنابراین ابتدا آنچه را که قصد دارید برش دهید و نوع برش را کاملا مورد بررسی قرار دهید. در مرحله بعد باید عرض تیغه ای را که برای نوع برشی که قصد ساخت آن را دارید مشخص کنید.

به طور معمول ، عرض های گسترده تر ، برش های محکم تری برای مواد ضخیم تری ایجاد می کنند. اگر می خواهید از برش منحنی استفاده کنید ، عرض تیغه شما باید دارای شعاع منحنی باشد. بسیاری از شرکت ها تولید تیغ اره نواری نمودارهایی را ارائه می دهند تا به شما در انتخاب عرض مناسب کمک کنند.

تیغ اره نواری هاکانسون HAKANSSON سوئد‎